Podsumowanie dziewiątej edycji
(listopad 2023)

Podsumowanie edycji

Po pandemicznej przerwie Game Dev Fest powrócił! Dziewiąta już edycja Game Dev Festu obfitowała w prawdziwych rekinów polskiej branży gamedevowej. Marcin Blacha z CD Projekt RED, na podstawie własnych doświadczeń opowiedział nam jak projektować fabułę. Karol Drzymała oraz Marcin Iwanowski z Orbital Knight, opowiedzieli nam co nieco o cyklu produkcji gier mobilnych od pomysłu do utrzymania, a także jak uprościć cykl wytwórczy i wydawniczy za pomocą automatyzacji. Paweł Kamiński oraz Piotr "Squares" Mościcki z 11 bit studios opowiedzieli nam jak profesjonalnie podejść do rozmowy rekrutacyjnej, a do tego pokazali kilka narzędzi ukrytych w Unreal Engine. Wisienką na torcie dziewiątej edycji był panel dyskusyjny prowadzony przez Mateusza Witczaka, który rozmawiał z naszymi gośćmi: Maciejem Miąsikiem, Marią „Merry” Borys-Piątkowską, Martą Fijak, Krzyśkiem „Daltonem” Pachulskim.

separator

Spotkanie 8 listopada 2023 r.

Projektowanie fabuły dla inżynierów.

W powszechnym mniemaniu tworzenie scenariuszy do gier związane jest wyłącznie z umiejętnościami literackimi, albo mgliście z humanistyką. Tymczasem jest to dziedzina designu, którą łatwo opisuje się analogiami nawiązującymi do szeroko pojętej inżynierii. Celem wykładu jest wyjaśnienie na czym polega projektowanie narracji i przybliżenie wyjaśnień za pomocą różnorakich przykładów.

Marcin Blacha

Marcin Blacha — rozpoczął karierę zawodową od projektowania analogowych gier RPG oraz planszowych. Stamtąd trafił do CD Projekt RED, gdzie zaczął pracować jako designer. Ostatecznie zdecydował się robić to, co go najbardziej interesowało i wyspecjalizował się jako scenarzysta, bo czy istnieje lepsze zajęcie niż pisanie? Przy Wiedźminie 3 pracował jako główny scenarzysta, a przy rozszerzeniach do tej gry i przy Cyberpunku 2077 jako dyrektor fabuły. Obecnie pełni funkcję VP, Narration i opiekuje się fabułami gier CDPR.

Zdjęcia

separator

Spotkanie 15 listopada 2023 r.

Życie gry mobilnej. Od pomysłu do utrzymywania działającego produktu.

Na tym wykładzie poznacie od kuchni cykl produkcji gier mobilnych. Dowiecie się o procesie szukania pomysłów, szybkim prototypowaniu oraz poszczególnych fazach testów. Wszystko po to by wypuścić grę, która dotrze do milionów osób i będzie rozwijana latami. Karol opowie Wam o tym z jakimi problemami można się spotkać na różnych etapach produkcji, jak sobie z nimi radzić, oraz o tym, jak te procesy różnią się w zależności od gatunku gry, nad którą się pracuje.

Karol Drzymała

Karol Drzymała — Założyciel i CEO Orbital Knight, studia które istnieje już 11 lat, zatrudnia blisko 50 osób i zajmuje się produkcją gier mobile. Ich gry pobrano blisko 150 milionów razy, a do tego jako pierwsi w Polsce (i nieliczni w Europie) wydali dwie gry na Apple Arcade. Będziemy gościć go po raz drugi na scenie Game Dev Festu, był jednym z naszych prelegentów podczas pierwszej edycji.

Jeden Jenkins, by wszystko zautomatyzować

Podczas tego wykładu przybliżę czym jest Jenkins i jak go skutecznie wykorzystać do ułatwiania sobie pracy. Dowiecie się jak można go użyć do zautomatyzowania procesu budowania w Unity, testowania oraz wypuszczania wersji sklepowych na platformy mobilne.

Marcin Iwanowski

Marcin Iwanowski — programista, od 9 lat pracuje w Orbital Knight, robi superanckie mobilki. Pracował przy Kickerinho, hyper casualowych hitach Crazy Kick i Castle Wreck oraz przy Spire Blast na Apple Arcade.

Zdjęcia

separator

Spotkanie 22 listopada 2023 r.

Zaproszono mnie na rozmowę rekrutacyjną - i co teraz?

Rozmowy rekrutacyjne w większości przypadków są stresujące - dotyczy to każdego z nas. Dobre przygotowanie może pomóc nam to przezwyciężyć. Podczas tego wykładu opowiem m.in.: o tym jak wykorzystać CV na swoją korzyść; jak czytać ogłoszenia o pracę w kontekście rozmowy kwalifikacyjnej i przekażę ogólne porady jak się dobrze przygotować do rozmowy.

Paweł Kamiński

Paweł Kamiński — Od wielu lat związany zawodowo z rekrutacją, employer brandingiem i szeroko pojętym HRem. Od kilku lat pracuje w 11 bit studios. Ma za sobą tysiące obejrzanych CV i setki odbytych rozmów, wiele rzeczy widział i chętnie się tą wiedzą podzieli.

Narzędzia z repo Epica których nie znajdziecie w dokumentacji

Skracanie czasu iteracji developerów oraz optymalizacja automatyzacji przez użycie nieudokumentowanych narzędzi z repo unreala - UAT, UGS, Buildgraph, Unsync, StudioAnalytics

Piotr

Piotr "Squares" Mościcki — wieloletni członek Koła Naukowego Twórców Gier "Polygon". Współtworzył silnik do gier "PolyEngine" oraz pracował przy wewnętrznym silniku "Liquid Engine" tworzonym przez 11 bit studios. Aktualnie pracuje jako Senior Technology Programmer przy produkcji gry Frostpunk 2.

Zdjęcia

separator

Spotkanie 29 listopada 2023 r.

Panel dyskusyjny: "Game dev - praca marzeń?"

Zwalniają CD Projekt RED, Unity, Ubisoft, Epic Games, Naughty Dog, Team17, Creative Assembly, BioWare, EA, Riot Games, Take-Two... i wielu, wielu innych! Czy 15 tys. osób, które pracują w Polsce przy produkcji gier, powinno drżeć o zatrudnienie? Jak branża radzi sobie z crunchem, depresją i wypaleniem? Jakie obawy budzi w niej rozwój AI? Dlaczego „juniorom” coraz trudniej znaleźć pracę? Z Marią Borys-Piątkowską (Flying Wild Hog), Maciejem Miąsikiem (Movie Games), Krzyśkiem Pachulskim (One More Level) i Martą Fijak (Little Red Dog) nie tylko rozwiejemy powyższe wątpliwości, ale i zburzymy mit gamedevu – pracy marzeń.

Mateusz Witczak

Prowadzący Mateusz Witczak — Były redaktor naczelny portalu PolskiGamedev.pl oraz magazynu "PolskiGamedev.pl". Krytyk, felietonista, dziennikarz, przez wiele lat szef działu publicystyki w miesięczniku „CD-Action”. Publikował m.in. na szpaltach „Playa” „PC Formatu”, „Playboxa”, „Pixela”, „Świata Wiedzy” i „Kawaii”, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Laureat nagrody dziennikarzy wydawnictwa Bauer i Digital Dragons Award. Współpracuje z Dwutygodnikiem i „Gazetą Wyborczą” oraz „Polityką” i „Repliką”. Pisze o kulturze cyfrowej, ale także mniejszościach, wykluczeniu i prawach człowieka.

Maciej Miąsik

Maciej Miąsik — Jeden z pionierów polskiej branży gier wideo. Projektant, programista, producent, dźwiękowiec. Współtwórca Electro Body, jednej z pierwszych polskich gier komercyjnych na pecety. Pracował także nad Fire Fight, pierwszą krajową produkcją wydaną przez Electronic Arts. Były szef produkcji Wiedźmina 2, ponadto ma na koncie doświadczenia z 11 bit studios i Techlandem. Obecnie zajmuje się tworzeniem małych projektów indie w ramach studia Pixel Crow, jest także członkiem zarządu Movie Games. Od 2012 roku wykłada na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz w Warszawskiej Szkole Filmowej, na kierunku Tworzenie Gier Wideo, który współtworzył. Członek rad programowych Game Industry Conference oraz Digital Dragons.

Maria „Merry” Borys-Piątkowska

Maria „Merry” Borys-Piątkowska — Doktorantka na wydziale Filologii Angielskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Z zawodu senior narrative designer w warszawskim Flying Wild Hog. Współzałożycielka stowarzyszenia Graj! Kolektyw. Zasiada w kapitule konkursu Quentin. Pracowała nad polską edycją „Zew Cthulhu RPG” jako tłumaczka i autorka tekstów. Kocha horrory, wikingów i Mortal Kombat.

Marta Fijak

Marta Fijak — Z wykształcenia: biolog eksperymentalny i informatyk. Z miłości: projektant gier. Uparcie symuluje, prototypuje i projektuje wszystko, co ma wywołać emocje. Była programistką, analitykiem danych, projektantką questów i poziomów, obecnie pełni rolę dyrektora kreatywnego. Na koncie ma m.in. nominowanego nagrody BAFTA Frostpunka, obecnie pracuje nad tajemniczym projektem dla Anshar Studios. Wykładowczyni GameDev School, kuratorka IndieCade. Według GamesIndustry.biz jest jedną ze 100 osób, które zmieniają oblicze branży gier.

Krzysiek „Dalton” Pachulski

Krzysiek „Dalton” Pachulski — Absolwent’ KNTG Polygon, Technical Director w One More Level. Zajmuje się projektowaniem systemów, produkcją techniczną, komunikacją między działami i ma pod opieką zespół programistów. W niedalekiej przeszłości reprezentował Epic Games jako Ewangelista i zwiedził niejedno studio, widział wiele projektów na różnych etapach i przyglądał się ich problemom. Z zamiłowania programista z zacięciem do programowania tooli, grafiki, systemów i ogarnianiem Unreal Engine od środka. Z radością uczestniczy we wszelkiej maści około gamedevowych wydarzeniach, uwielbia się dzielić swoim skromnym doświadczeniem i nieustannie stara się pozyskiwać nowe skille.

Zdjęcia